Door Lia Moote op 26 mei 2015

Rood-Groene wandeling een blijvertje

Zondag 17 mei jl. vond weer de jaarlijkse rood/groene wandeling plaats, dit keer op de ‘s-Gravelandse buitenplaatsen  onder leiding van Greet Harinck.
We wandelden over Schaep en Burgh, langs de prachtige slangenmuur, waar geen slangen zitten maar die het model van een kronkelende slang heeft. Greet heeft ons verteld  over de stichting van  de buitenplaatsen die het eigendom waren van rijke Amsterdammers die zo de stank van de stad ontvluchtten. Ook zagen we het resultaat van het opschonen van veel bomen op de buitenplaats, waardoor de  prachtige zichtlijnen weer zijn hersteld.
We hebben genoten en Greet wees ons op de mooie en aparte bomen die er op de buitenplaats staan. De bomen herken je aan het blad, zo ook de tulpenboom ( zie foto).

We waren het er over eens dat dit voor herhaling  vatbaar  is en dan op een andere buitenplaats ( Gooilust ) in dit schitterende gebied. Ook de Weergoden waren ons goed gezind en na een lekker kopje koffie of thee en een stuk appeltaart keerden we gesterkt  en ervan overtuigd dat we in het mooiste stuk van Nederland wonen, weer huiswaarts.

Lia Moote

bijlage

wandelaars

Greet geeft uitleg over de Kastanjeboom.

Lia Moote

Sinds 1978 inwoner van Loosdrecht. Van 1986 t/m 2001 raadslid in Loosdrecht. Vanaf 2001 t/m 2006 Fractievoorzitter in Wijdemeren en ik ben 4 jaar wethouder geweest van 2006 t/m 2010. Nu voorzitter van de afdeling. Ik neem sinds het vertrek van Nicolette van Warmenhoven ook de functie van secretaris a.i. waar.

Meer over Lia Moote